Yeni Şafak’tan Şimşek Yönetimine Döviz Gelirleri ve Vergilendirme Eleştirisi
İktidara yakın çizgisiyle bilinen Yeni Şafak gazetesi, ekonomi yönetimine yönelik eleştirilerini sürdürerek döviz gelirlerinin vergilendirilmemesi konusunu yeniden gündeme taşıdı. “Döviz kazancını kaç kişi beyan etti?” başlıklı haberde, vergisiz döviz düzeninin faiz indirimlerinin önünü tıkadığı ve enflasyonu körüklediği iddia edildi.

Haberde, istihdam sağlayan, ülkeye döviz getiren ve katma değer yaratan yaklaşık 2 milyon 200 bin şirketin elde ettiği döviz kârı üzerinden her kuruş için yüzde 25’e varan oranlarda kurumlar vergisi ödediği vurgulandı. Buna karşılık, sermayeyi üretime yönlendirmek yerine sadece oturduğu yerden dolar spekülasyonu yapan kişilerden neden vergi alınmadığı soruldu.
Gazete, mevcut duruma şu ifadelerle tepki gösterdi: “Sermayeyi üretim yerine ranta yönelten ve enflasyon sarmalını besleyerek faiz indirimlerinin önünü tıkayan vergisiz döviz düzenine artık ‘Dur’ denilmesi gerekiyor.”
Maliye Bakanlığı neden açıklamıyor?
Gazetenin haberinde, Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) istatistiklerine de yer verildi. GİB verilerine göre 2025 yılında elde edilen kazançlar için toplamda yaklaşık 5,5 milyon vergi beyannamesi sunuldu. Hazır Beyan Sistemi aracılığıyla ücret, kira, menkul sermaye iradı ve diğer kazanç ile irat türlerinden gelir sağlayan 2 milyon 558 bin mükellef beyanname işlemi gerçekleştirdi. Bu mükellefler tarafından toplam 1 trilyon 458 milyar lira matrah bildirilirken, hesaplanan vergi tutarı 446 milyar lira olarak kayıtlara geçti.
Hazine ve Maliye Bakanlığı’nın 401 bin kişinin ilk defa beyanname verdiğini ve bu rakamların rekor niteliği taşıdığını duyurduğu hatırlatıldı. Ancak haberin devamında bakanlığa yönelik şu kritik soru yöneltildi: Geçen sene döviz kazancı elde eden bireylerden kaçının bu kazancını resmen beyan ettiği ve bu beyanlar üzerinden ne kadarlık bir vergi alınacağının neden kamuoyuna açıklanmadığı.

Yeni Şafak’ın Şimşek mesaisi
Yeni Şafak, döviz kazancından vergi alınması ve yüksek faiz konularında bir süredir eleştirel haberler yayımlıyor. Bu haberleri manşetten vermekten çekinmeyen gazete, son bir yılda birinci sayfadan yaptığı ekonomi eleştirileriyle dikkat çekti. Haberde, Yeni Şafak’ın bugüne kadar Şimşek yönetimini hedef alan haberlerinin yanı sıra Merkez Bankası’nın faiz politikasına yönelik eleştirilerinin de öne çıktığı belirtildi.
Gazete, her faiz toplantısı öncesinde yüksek faizi sert bir biçimde eleştiren manşetleriyle göze çarpıyor. Döviz gelirinden vergi alınmasını birinci sayfadan işlemiş olan gazetenin haberleri sonrasında bakanlıktan açıklama gelmişti.

