Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Sıcak hava dalgası ülkeyi esir aldı: Fransa’da iki nükleer reaktörde faaliyetler durdu

Fransa’yı etkileyen tarihi sıcak dalga: iki nükleer reaktör geçici olarak

Fransa’yı etkileyen tarihi sıcak dalga: iki nükleer reaktör geçici olarak durduruldu

Sıcak hava dalgası Fransa’yı esir aldı

Fransa’yı etkileyen tarihi sıcak dalga: iki nükleer reaktör geçici olarak durduruldu

Fransa’da son haftalarda görülen tarihi sıcak hava dalgası hayatı olumsuz etkiledi. Ülkede sıcaklık artışları nedeniyle en az 18 kişi yaşamını yitirdi; 18 Haziran’dan bu yana serinlemek amacıyla suya giren 40’tan fazla kişi boğularak yaşamını kaybetti. Bu gelişmeler üzerine ülkenin geniş bir bölgesinde kırmızı alarm ilan edildi.

Nükleer reaktörlerde faaliyetler durduruldu

Euronews’te yer alan habere göre, artan nehir suyu sıcaklıkları nedeniyle soğutma kapasitesinin sınırlarına yaklaşması sebebiyle başkent Paris’in kuzeydoğusundaki Aube bölgesinde bulunan Nogent-sur-Seine ve Lyon yakınlarındaki Ain bölgesindeki Bugey nükleer sahalarında faaliyetler geçici olarak durduruldu. Bu kararlar, tesisleri soğutmak için kullanılan nehir sularının sıcaklığındaki artışın yarattığı çevresel kısıtlamalar doğrultusunda alındı.

Nogent-sur-Seine ve Bugey’deki durdurma kararları münferit vakalar olmayıp, pazartesi gününden itibaren zaten ülkenin güneybatısındaki Garonne Nehri üzerindeki Golfech santralindeki bir reaktörün de faaliyete ara verildiği bildirildi.

Bazı santrallerde üretim kapasiteleri düşürüldü

Fransız nükleer filosundaki diğer bazı santrallerde de çevresel kısıtlamalara uymak amacıyla üretim kapasitesi azaltıldı. EDF, şu anda aktif olan 57 nükleer reaktörü işletiyor; bu reaktörler geçen yıl Fransa’da üretilen elektriğin yaklaşık %70’ini sağladı. Yetkililer, alınan bu önlemlere rağmen ülkenin enerji arzının güvence altında olduğuna dair açıklama yapmaya çalıştı.

Elektrik şebekesi yöneticisi RTE, bazı tesislerin geçici olarak devre dışı kalmasının dikkate alınmasına rağmen mevcut üretim kapasitesinin ülkenin enerji arzını güvence altına almak için yeterli olduğunu belirtti.