Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Sağlıkta borç kilidi: Milyonlarca kişi 1 Ocak’tan itibaren hastaneye gidemeyecek!

2026 Başında Sağlık Hizmetine Erişim Tehlikede: Bağ-Kur ve GSS Prim

2026 Başında Sağlık Hizmetine Erişim Tehlikede: Bağ-Kur ve GSS Prim Borçlularına İlişkin Kararname Bekleniyor

Yeni yılın ilk gününde zam, borç ve ceza haberleri devam ediyor. Halktv.com.tr yazarı ve sosyal güvenlik uzmanı Mehmet Akif Cenkci, 1 Ocak 2026 itibarıyla milyonlarca kişiyi ilgilendiren önemli bir tehlikeyi duyurdu. Cenkci, sosyal medya üzerinden yaptığı açıklamada, Bağ-Kur ve Genel Sağlık Sigortası (GSS) prim borcu bulunanların yeni yıldan itibaren devlet ve üniversite hastanelerinden yararlanamayabileceğini belirtti.

2026 Başında Sağlık Hizmetine Erişim Tehlikede: Bağ-Kur ve GSS Prim Borçlularına İlişkin Kararname Bekleniyor

Bu durum, ekonomik sıkıntı yaşayan ve primlerini ödeyemeyen geniş bir kesim için sağlık hizmetlerine erişimin tamamen durması anlamına gelebilir. Geçmiş yıllarda prim borcu bulunanların sınırlı da olsa sağlık hizmeti alabilmesi için geçici düzenlemeler yapılmıştı; 2025 yılında yayımlanan Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi ile borçlu olanlara kısıtlı sağlık hizmeti hakkı tanınmış ve ilaçların ücretli alınması şartı getirilmişti.

1 Ocak 2026 tarihi itibarıyla söz konusu geçici düzenleme süresinin dolmasına rağmen yeni bir kararname henüz yayımlanmadı. Kararnamenin çıkmaması, borçlu milyonlar ile onların bakmakla yükümlü olduğu aile fertlerinin sağlık sisteminin dışında kalmasına yol açtı.

Söz konusu uygulama sadece prim sahibi kişiyi etkilemekle kalmayacak; bu kişilerin üzerinden sağlık hizmeti alan eş ve çocukları da doğrudan etkileniyor. Özellikle işini sürdürmekte zorlanan ve prim borcu biriken küçük esnaf ile işsizlik nedeniyle GSS primini ödeyemeyen ücretli çalışanlar, en temel hakları olan sağlık hizmetinden mahrum bırakılma riskiyle karşı karşıya bulunuyor.

2026 Başında Sağlık Hizmetine Erişim Tehlikede: Bağ-Kur ve GSS Prim Borçlularına İlişkin Kararname Bekleniyor

Mehmet Akif Cenkci, herhangi bir düzenleme yapılmaması halinde hastanelerde muayene sırası bekleyen binlerce kişinin “borçlu” oldukları gerekçesiyle geri çevrilebileceğine dikkat çekti. Mevcut durumda herhangi bir iyileştirme sağlanmazsa, prim borcu bulunanların eczanelerden ilaç alması ve kamu hastanelerinde tedavi görmesi tamamen imkânsız hale gelebilir.

Sosyal güvenlik sistemindeki bu tıkanma, sağlık hizmetlerinin “parası olanın yararlandığı” bir yapıya dönüşmesi riskini gündeme getiriyor. Milyonlarca kişi, hastane kapılarında mağduriyet yaşamamak için iktidardan acil bir adım atılmasını bekliyor.