Türkiye Devrimci İşçi Sendikaları Konfederasyonu (DİSK) Ankara Yürüyüşüne Başladı
Türkiye Devrimci İşçi Sendikaları Konfederasyonu (DİSK), gelirde adalet talebiyle üç gün sürecek Ankara yürüyüşüne başladı. Yürüyüş, Kartal Neyzen Tevfik Meydanı’nda düzenlenen basın açıklaması ile başladı. Basın açıklamasında DİSK Genel Başkanı Arzu Çerkezoğlu konuştu.

Basın açıklamasının ardından emekçiler Bülent Ecevit Kültür Merkezi’ne yürüdü. Yürüyüş sırasında işçiler “Ankara duy sesimizi bu gelen işçinin ayak sesleri” sloganları attı. Gelirde ve vergide adalet taleplerini yineleyen Çerkezoğlu, yürüyüşün anlamını şu sözlerle dile getirdi: “Bugün buradan, Kartal Beyazıt Tevfik Meydanı’ndan Ankara’ya doğru yola çıkıyoruz. Ancak bu yürüyüş yalnızca İstanbul’dan Ankara’ya atılan adımların yürüyüşü değildir. Bu yürüyüş, milyonların sesini, milyonların taleplerini Ankara’ya taşıma yürüyüşüdür.”
“Bu Bir Onur Yürüyüşü”
‘BU BİR ONUR YÜRÜYÜŞÜ’ diyen Çerkezoğlu, yürüyüşün işçilerin, emekçilerin ve ülkenin tüm değerlerini üretenlerin onur yürüyüşü olduğunu belirtti. Çerkezoğlu, mevcut düzenin çarklarının zengini daha zengin, yoksulu daha yoksul yapmak üzere işlediğini, bu düzenin yoksuldan alıp zengine; işçiden alıp patrona verdiğini söyledi. Ücret politikalarından vergi sistemine kadar atılan her adımın hedefinin aynı olduğunu ifade etti.

“Hak Ettiğimiz Payı Alamıyoruz”
‘HAK ETTİĞİMİZ PAYI ALAMIYORUZ’ diye konuşan Çerkezoğlu, Cumhuriyet’in 100 yıllık tarihinde gelir dağılımı adaletsizliğinin en derin olduğu dönemlerden birinin yaşandığını vurguladı. “Hepimiz çalışıyoruz, hepimiz üretiyoruz; ancak ürettiğimiz değerden hak ettiğimiz payı alamıyoruz. Türkiye’nin bugün temel meselesi işte bu nedenle bölüşüm meselesidir.” ifadelerini kullandı. Türkiye’de çalışarak üretilen toplam değerin 85 milyon insanı insanca yaşatmaya yeteceğini belirterek, yeter ki adaletli bölüşülsün dedi ve “Gelirde adalet istiyoruz. Vergide adalet istiyoruz. Ülkede adalet istiyoruz.” taleplerini yineledi.
“Alım Gücü Eridi”
‘ALIM GÜCÜ ERİDİ’ başlığı altında Çerkezoğlu, Türkiye’de çalışanların yarısından fazlasının asgari ücretle yaşamını sürdürdüğünü, milyonlarca emeklinin ise asgari ücrete bile hasret bırakıldığını belirtti. Emeklilerin 16 bin lirayla yaşamaya mahkum edildiğini ifade etti. Asgari ücretin resmî rakamının 22 bin 104 lira olduğunu anımsatarak, “Ancak alım gücü olarak 6 bin liradan fazla erimiştir. Açlık sınırı 30 bin lirayı aşmış, yoksulluk sınırı 90 bin liraya dayanmıştır.” dedi.
Çerkezoğlu, böylesi bir tabloda 2026 asgari ücreti konuşulurken hedeflenen fakat hiçbir zaman tutmayan yüzde 20–25’lik enflasyon oranlarının temel alınmasının milyonları açlığa ve yoksulluğa mahkum etmek anlamına geleceğini söyledi.

