Özelleştirme Gelirlerinde Artış Hedefi
Orta Vadeli Program’a göre, 2024’te 18.1 milyar lira olan özelleştirme gelirleri, bu yıl 21 milyar liraya yükselirken, gelecek yıl 185 milyar lira hedefleniyor. Bu hedefteki 8.8 katlık artış, köprü ve otoyolların işletme hakkı devirlerinden kaynaklanıyor.
185 Milyarlık Gelirin Kaynağı Açıklandı
DMM, köprü ve otoyolların satışını yalanlarken, Orta Vadeli Program’daki gelir hedefinin yalnızca işletme hakkı devirlerini kapsadığını belirtti. Açıklama, iddiaların bir satış değil, finansal ve teknik danışmanlık hizmeti alımı süreci olduğunu vurguladı. Böylece, 185 milyar liralık gelirin köprü ve otoyolların işletme hakkı devirlerinden sağlanacağı netleşti.
DMM’nin açıklamasında, Orta Vadeli Program’ın ‘Orta Vadeli Plan’ olarak anılması dikkat çekici olsa da, resmi kaynaklarda ‘program’ olarak geçiyor.
Satışı Yalanlarken Detaylar Ortaya Çıktı
DMM, son günlerdeki ‘15 Temmuz Şehitler Köprüsü, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ve otoyollar satılıyor’ iddialarını dezenformasyon olarak nitelendirdi. Açıklanan bilgilere göre, mülkiyet devletin elinde kalıyor ve yalnızca belirli süreyle işletme ve bakım hakkı özel sektöre devrediliyor. Bu uygulama, 1994 tarihli Özelleştirme Kanunu’na dayanıyor ve mevcut döneme özgü değil.
DMM, varlıkların yabancılara satılacağı yönündeki iddiaları asılsız olarak reddetti.
Yasa Satışı Engelliyor
Otoyol ve köprülerin mülkiyet devri yasal olarak mümkün değil. Özelleştirme Yüksek Kurulu’nun 2010 kararıyla bu varlıklar özelleştirme kapsamına alındı. 2025 Bütçesi’nde, otoyollar ve köprülerin özelleştirilmesi için strateji çalışmaları sürüyor ve en uygun yöntem belirlenene kadar işlemler ertelenecek.

