Beşiktaş Başkanı Serdal Adalı’dan Derbi Öncesi ve Kulüp Gelişmeleri
Tüpraş Stadı’nda düzenlenen basın toplantısında konuşan Beşiktaş Kulübü Başkanı Serdal Adalı, “Yarın camiamız için, Türk futbolu için çok önemli bir derbi maçına çıkacağız. Beşiktaş’ımız bu müsabakaya gelirken ligde 13 maçlık yenilmezlik serisi yakalamış durumda. Son 4 resmi maçımızı da kazanarak geliyoruz. Oyuncularımızın formu her geçen gün yükseliyor, taraftarlarımız sahada arzu ettikleri Beşiktaş’ı görmeye başladı. Yarın da Galatasaray karşısında, büyük taraftarımızın önünde bu olumlu gidişatı devam ettirmek, camiamıza bir derbi zaferi yaşatmak istiyoruz.” diye konuştu.
Hakem yönetimi ve VAR endişeleri
Derbiyi kazanacaklarına inandığını belirten Adalı, mücadeleyi yönetecek hakem Ozan Ergün ile ilgili şunları söyledi: “Ozan Ergün, kariyerinde büyük maç tecrübesi olmayan genç bir hakemimiz. Federasyonun genç hakemlere güvenmesini biz de destekliyoruz, biz de Türk futbolundaki hakem sorununu yeni ve genç hakemlerin çözeceğine inanıyoruz. Her maçı şerefiyle oynayıp hakkıyla kazanmayı ilke edinmiş Beşiktaş olarak Galatasaray maçındaki hakem yönetiminin de takipçisi olacağız.”
“Hakem değil takım performanslarının konuşulduğu bir derbi oynanmasını temenni ediyorum”
VAR hakemleriyle ilgili sıkıntılar yaşandığını savunan Adalı, geçmiş yıllarda yaptıkları uyarıların haklı çıktığını, birçok maçta aleyhlerine yanlış kararlar verildiğini belirtti. Aylardır esas sorunun sahadaki hakem yönetiminden ziyade VAR’da görev yapan hakemlerle ilgili olduğunu ifade eden Adalı, bu konuyu Türkiye Futbol Federasyonu Başkanı İbrahim Hacıosmanoğlu ve başkan vekili Mecnun Otyakmaz’a ilettiğini söyledi. Hacıosmanoğlu’nun da konuya hassas yaklaştığını aktaran Adalı, “VAR uygulamasında yaşanan sıkıntıları ben de biliyorum ve Türkiye Futbol Federasyonu yönetimine bu konuları ilettim, gereğini yapacaklarından da hiç şüphem yok. Bu defa bu uyarılarımızın dikkate alınmasını, hakemin maçın büyüklüğünü kaldırabilmesini ve hak edenin kazandığı bir mücadele olmasını, maçtan sonra hakem değil takım performanslarının konuşulduğu bir derbi oynanmasını temenni ediyorum. Sahada adalete, eşitliğe, doğru bir hakem yönetimine Türk futbolunun çok ihtiyacı var. Genç kardeşimizin de başarılı olacağından hiç şüphem yok.” dedi.
Çaykur Rizespor maçı ve provokasyon iddiaları
Adalı, Ziraat Türkiye Kupası’ndaki Çaykur Rizespor karşılaşmasında siyah-beyazlı oyuncuların saha dışına çekilmeye çalışıldığını belirterek, “Birlik beraberlik ruhunu yakalamış, taraftarının desteğini arkasına almış, oyununu da her geçen gün geliştiren takımımızın bu maçı kazanacağına yürekten inanıyorum. Oyuncularımız, teknik heyetimiz, taraftarımız, hepimiz bu maça hazırız. Bu maça mental olarak ne kadar hazır olduğumuzu geçtiğimiz gün Çaykur Rizespor’la oynadığımız kupa maçında gösterdik. Bu maçta oyuncularımız her türlü tahrik ve provokasyona uğradı, ölçünün kaçtığı sertlikte faullere maruz kaldılar ancak soğukkanlılıklarını korumayı başardılar. Bizi maç öncesi saha dışına, kavgaya, kaosa çekmek isteyenlere en güzel cevabı verdiler. Oyuncularıma bu sağduyulu yaklaşımlarından dolayı teşekkür ediyorum. Skor 4-1 ve maç neredeyse bitmişken, oyuncularımızı tahrik etme amacı taşıyan rakip futbolcuların kim oldukları da oldukça manidar. Böyle bir maçta tansiyonu yükseltme, olayları saha dışına taşıma niyetinde olanların amacı nedir, az çok tahmin edebiliyoruz. Bu ucuz provokatif eylemleri Çaykur Rizespor Başkanı ve teknik heyetinin takdirine bırakıyorum. Gereğini yapacaklarından hiç şüphem yok.” ifadelerini kullandı.
Adalı ayrıca TFF Başkanı İbrahim Hacıosmanoğlu ile en son dün spontane bir görüşme gerçekleştirdiğini, VAR’daki sıkıntıları aktardığını ve Hacıosmanoğlu’nun bu konuda hassas davranacağına emin olduğunu belirtti: “Bu sadece bizim değil, Türk futbolunun sorunu.”
Prim, stat sponsorluğu ve transfer politikası
Derbi için özel bir prim belirlemediklerini söyleyen Adalı, “Maç bittikten sonra soyunma odasında belirlediğimiz rakamlar var. Bu maç da her maç gibi olacak. Maçtan sonra hocanın görüşleri doğrultusunda prim veririz ama belirlenmiş bir rakam yok.” dedi. Stat sponsorluğuna ilişkin olarak ise, “Tüpraş ve Beko’yla önümüzdeki 3 sene daha devam edeceğiz. Henüz biten bir noktada değil ama rakamlar ve diğer şartlar belli olunca açıklayacağız.” ifadelerini kullandı.
“Sergen Yalçın ve Serkan Reçber, güzel bir iş ve kadro planlaması yaptı”
Ara transfer döneminde yapılan hamlelerle ilgili Adalı, “Sergen Yalçın ve Serkan Reçber, güzel bir iş ve kadro planlaması yaptı. Son bir hafta içinde çözdük çoğu şeyi. İkisine de teşekkür ederim. Burada önemli olan kurmaya çalıştığımız sistem. Biz olalım veya olmayalım bundan sonra transferlerin bu sistem dahilinde yapılması önemli. Bir çiçekle bahar gelmiyor. Sürdürülebilir olursa o zaman değerini bulur. Çok iyi bir sistem var ve bu sisteme göre de bu transferleri yaptığımız müddetçe yüzde 80 isabetli transfer yapmaya devam eder Beşiktaş. Tesislerde de yeniden yapılanmaya ihtiyaç var. Sezon sonuna kadar onu da bitirmiş olacağız.” değerlendirmesinde bulundu.
Mali durum, Dikilitaş ve vergi borçları
Türkiye Bankalar Birliğinden belirli bir plan dahilinde çıkacaklarını aktaran Adalı, “Dikilitaş, sözleşme imzalanma aşamasına geldi. Müteahhit gerekli taahhütlerini yerine getirdi. Bankalar Birliğinden çıkma konusu bir plan ve program çerçevesinde yürüyor, aksayan bir şey yok. İstersek pazartesi günü Bankalar Birliğinden çıkarız ama bunu bir plan dahiline oturttuk. Bunu bir plana göre yapmak daha iyi. Önümüzdeki ay bir bankayı, sonra bir diğer bankayı bitireceğiz. Vergi borcumuz var. Önümüzdeki hafta Maliye Bakanı’yla bu konuları görüşeceğiz.” dedi.
Genç oyuncu politikası
Yaz transfer döneminde genç oyunculara yöneleceklerini belirten Adalı, “Gençleşerek kadroyu tamamlamak istiyoruz. 24 civarında yaş ortalamasına düştük. Bu böyle gidecek. Son sahibi olacağımız oyuncu almak istemiyoruz. Geçen sezondan beri genç kontenjan tarafı 6 olsun diye ısrarcıyız. Kontenjan ne kadar çok olursa Türk futbolunun faydasına olur. Kulüpler de son sahibi olacağı futbolcuları transfer etmemiş olurlar. Futbolda yaş gitgide aşağı indi.” ifadelerini kullandı.
Cabir Yapı ile sponsorluk anlaşmasının yenilenmesi
Beşiktaş Kulübü, futbol A takım forma kol alt sponsorluk anlaşmasını yeniledi. Tüpraş Stadı’nda Cabir Yapı’yla gerçekleştirilen imza törenine başkan Adalı’nın yanı sıra Cabir Yapı Yönetim Kurulu Başkan Vekili Muhammed Uğur katıldı. Adalı törende, “Sponsorlarımızın desteklerini sürdürmeleri de bizler için çok değerli. Cabir Yapı’yla sezon başında başlattığımız bu iş birliğini önümüzdeki sezon da sürdüreceğiz. Sponsorluk bütçesini önemli ölçüde arttırarak önümüzdeki sezon da Beşiktaş’ımıza desteklerini sürdürecek olan Cabir Yapı Yönetim Kurulu’na teşekkür ediyorum.” dedi.
Muhammed Uğur ise, “Beşiktaş yalnız bir spor kulübü değil, tarihi ve duruşuyla Türkiye’nin en önemli marka değerlerindendir. Bu camianın bir parçası olmak bizim için çok kıymetli. Beşiktaş’a katkı sağlayacak olmaktan mutluluk duyuyoruz. Bu iş birliğinin hayata geçmesinde emeği olanlara teşekkür ediyorum. İki tarafa da hayırlı olmasını diliyorum.” şeklinde konuştu.

