Memur-Sen Başkanı Ali Yalçın: Kamu Görevlilerine Enflasyon Üzerinde Ek Zam Talebi
Memur-Sen Genel Başkanı Ali Yalçın, ekim ayı enflasyon verilerinin açıklanmasının ardından kamu görevlilerinin maaşlarına ek zam yapılması gerektiğini belirterek, “Memur maaşlarına, yüzde 25,49’luk yeniden değerleme oranının altında kalmayacak şekilde iyileştirme yapılmalı” çağrısında bulundu.

“Kamu görevlilerinin gelir kaybı büyüyor”
Ekim ayında enflasyonun yüzde 2,55 olarak açıklanmasıyla birlikte dört aylık toplam enflasyonun yüzde 10,25’e ulaştığını hatırlatan Yalçın, önümüzdeki iki ayda da artış eğiliminin süreceğini söyledi. Kış aylarında doğalgaz, elektrik ve zorunlu harcamalardaki artışlarla birlikte gelir kayıplarının büyüyeceğine dikkat çekti.
Yalçın, 7. Dönem Toplu Sözleşme’de Hakem Kurulu’nun aldığı kararı çalışanları mağdur eden bir düzenleme olarak nitelendirerek, “Geçmiş tekrarlanmasın, kamu görevlilerimiz kışın soğukluğunu ceplerinde yaşamasın istiyoruz” ifadeleriyle ek zam talebini yineledi.
“Hakemin kararı memuru mağdur etti”
Hakem Kurulu’nun “umursamaz tavrı ve yetersiz zammı” nedeniyle kamu çalışanlarının iki yıl boyunca kayıplarla mücadele edeceğini vurgulayan Yalçın, kurumlarda maaş farklarının huzursuzluk yarattığını belirtti. Çalışanların emeğinin karşılığını adil şekilde almak istediğini, odalarda, yemekhanelerde bordro kıyaslamaları yapıldığını ve herkesin hak ettiği ücreti talep ettiğini söyledi.
“Devlet alacaklarında cömert, memura gelince cimri olmamalı”
Yalçın, 2026 yılı için belirlenen yeniden değerleme oranının yüzde 25,49 olduğunu hatırlatarak, kamu çalışanlarına öngörülen yüzde 11+7’lik artışın bu oranın altında kaldığını ifade etti. “Devlet alacaklarında cömert, memura gelince cimri olmamalı. Bütçede çalışanlar arasında ayrım son bulmalı” diyerek ücret artışlarının adaletli şekilde yapılması gerektiğini vurguladı.
“Yanlış düzeltilmeli, fırsat varken adım atılmalı”
“Kamu görevlisi devletin teminatıdır” diyen Yalçın, kamu çalışanlarının emeğinin ve alın terinin değersizleştirilmemesi gerektiğini vurguladı. “İmkan, zaman ve fırsat varken yanlış düzeltilmeli; insanı yaşatan devlet anlayışından ödün verilmemeli” sözleriyle, hatanın düzeltilmesi çağrısını yineledi.

Yalçın, gelirlerin rakamsal olarak artsa da reel anlamda gerilediğine dikkat çekerek memurların kişi başına düşen milli gelirden hak ettikleri payı almak istediklerini belirtti.
Memur-Sen’in, 8. Dönem Toplu Sözleşme masasında işverenin hatayı düzeltmesini ve çalışanlar arasında yeniden huzurun sağlanmasını beklediğini söyledi.

