Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Kent Lokantası’nın İkinci Şubesi Açıldı

Bu haberin fotoğrafı yok

Menteşe Kent Lokantası Kötekli’de Açıldı

Menteşe Belediyesi, Kent Lokantası projesinin ikinci şubesini üniversite kampüsünün bulunduğu Kötekli Mahallesi’nde hizmete açtı. Açılışta konuşan Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras, “Kent lokantaları dar gelirli vatandaşlarımızın ve öğrencilerimizin onurlu bir hizmet almasını sağlıyor. Bazıları gibi sadaka kültürüne katılmıyoruz” dedi.

Menteşe Belediyesi, ilk kent lokantasını 21 Ağustos’ta Kent Meydanı’nda vatandaşlara sağlıklı, güvenilir, lezzetli ve uygun fiyatlı yemek sunmak amacıyla hizmete açmıştı. Üniversite öğrencilerinin yoğun yaşadığı bölgede açılan ikinci şube, özellikle öğrenciler ve mahalle sakinleri tarafından ilgi gördü.

Açılışa Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras, Menteşe Belediye Başkanı Gonca Köksal Aras, partililer ve vatandaşlar katıldı. Başkanlar, öğrencilerle birlikte sıraya girerek yemek aldı ve öğrencilerle sohbet etti.

Açılışta konuşan Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras, “Kent lokantaları İstanbul’da başladı. Cumhuriyet Halk Partisi belediyelerinin olduğu yerlerde belediye kafeler de vardı. Belediye kafeler yoğunlukla vatandaşımızın ihtiyaçlarını karşılıyordu. Şimdi kent lokantaları İstanbul’la beraber hem yeni bir anlam kazandı hem de dar gelirli vatandaşlarımızın, öğrencilerimizin veya genel bütün vatandaşlarımızın onurlu bir hizmet alması noktasında da iyi bir proje oldu” ifadelerini kullandı.

“BAZILARI GİBİ SADAKA KÜLTÜRÜNE KATILMIYORUZ”

Aras, “Biz kesinlikle bazılarını yaptığı gibi bir sadaka kültürüne veya sadaka meselesine katılmıyoruz. Herkesin kendi kazancı doğrultusunda katkı koyarak, imkanlar birleştirilerek bir hizmet olması gerektiğine inanıyoruz. Eğer gerçekten de dar gelirli ve geliri asgari ücretin üçte birinden düşük oluyorsa bir aile bireyinin, o zaman biz ona zaten ücretsiz faydalanma imkanı da veriyoruz. Bunun tabii ki belli kriterleri var. Sosyal yardımdan yararlanan arkadaşlarımız da bizden aldıkları Muğla kartlarla buradan ücretsiz de faydalanabilirler. Bunun bir avantajı da Muğla kartta ikameti olanların indirimli yararlanması. Bu da önemli. O yüzden üniversite öğrencisi arkadaşlarımıza da diyoruz ki senenin büyük bir bölümünü Muğla’mızda geçiriyorsunuz. Lütfen ikametinizi geçici olarak alın buraya. Ama ana ikametinizi alacaksınız. Yani ikinci ikamet gibi değil. Ana ikametinizi alırsanız sadece kent lokantalarından değil ulaşımdan bir liraya yararlanıyor. Kent lokantalarından indirimli yararlanacaklar” şeklinde konuştu.

“ÖĞRENCİLERİN KOLAYLIKLA ULAŞABİLECEĞİ NOKTAYI SEÇTİK”

Menteşe Belediye Başkanı Gonca Köksal Aras ise, “Menteşe’de kent lokantamızın ilkini açmıştık. Ekrem İmamoğlu başkanımızın vizyonunda Türkiye’de birçok noktada belediyeler kent lokantaları açtı. Kötekli’deki seçimimizde, yer seçimini yaparken hemen üniversitenin çıkış kapısına yakın, her öğrencinin kolaylıkla ulaşabileceği bir noktayı seçtik” dedi.

Kent lokantalarının öğle saatlerinde hizmet verdiğini belirten Başkan Aras, “Ama Kötekli’nin özel bir durumu var. Öğrenci arkadaşlarımızdan gelen taleplerle biz buranın çalışma saatini değiştirebileceğiz. Yani öğle saatlerinde değil belki daha çok akşam saatlerinde talep olursa çalışma saatlerimizi de kaydırırız. Menülerle ilgili talepleri doğrultusunda da daha çok işte sebze mi isterler, et mi isterler, menülerimizi de tekrar düzenliyor olacağız. Ayrıca kent kart kullanan, Muğla kart kullanan öğrencilerimize özel indirimler tanımlanacak ve ihtiyaç sahibi öğrencilerimiz de yine burada ücretsiz bir şekilde yararlanabilecek” diye konuştu.

Kötekli Mahallesi Muhtarı Yusuf Çetin de, “Kötekli Mahallemize kent lokantasını kavuşturduğu için Gonca Başkan’ımıza çok teşekkür ediyoruz. 28 bin 500 öğrencimizle Kötekli Mahallemiz, yolları ve kent lokantasıyla beraber güzel bir mahallemiz oldu, daha da güzel olacak” şeklinde konuştu.