Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Eğitim-İş’ten Bakan Tekin’e çağrı: ‘Çocuğunu gönderdiğin okulda ne varsa devlet okulunda da istiyoruz’

Eğitim-İş, MEB Önünde ‘Güvenli Okul Sağlıklı Eğitim’ Talebiyle Toplandı Eğitim-İş,

Eğitim-İş, MEB Önünde ‘Güvenli Okul Sağlıklı Eğitim’ Talebiyle Toplandı

Eğitim-İş, eğitimde şiddete karşı güvenli okul talebinde bulunmak ve eğitim yılının değerlendirmesini kamuoyuyla paylaşmak amacıyla Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) önünde açıklama yaptı. Polis, bakanlık önüne geçişe izin vermeyince sendika üyeleri oturma eylemi başlattı; daha sonra basın açıklaması gerçekleştirildi.

Sendika üyeleri, okullardaki eksikliklere dikkat çekmek için temizlik malzemeleri ve okul çantası gibi malzemeler getirdi. Protesto amacıyla kırdıkları tebeşirleri bakanlık önüne attılar. Eğitim-İş, okullarda güvenlik önlemleri alınması için başlattığı “Güvenli okul sağlıklı eğitim” kampanyasının imzalarını da bakanlığa teslim etti.

Eğitim-İş, MEB Önünde 'Güvenli Okul Sağlıklı Eğitim' Talebiyle Toplandı

Eğitim-İş Genel Başkanı Kadem Özbay’ın Açıklamaları

Eğitim-İş Genel Başkanı Kadem Özbay, öğretmene kurulan barikatların tamamı kalkana kadar mücadeleyi sürdüreceklerini belirtti. Özbay, karşılarındaki tablonun basit bir aksaklık olmadığını; Türkiye’de eğitim sisteminin ekonomik, ideolojik ve kurumsal olarak bir kuşatma altında olduğunu söyledi.

Özbay, Bakan Mahmut Özer veya ilgili bakanlara seslenerek, “Siz başarı masalları anlatırken biz dört ayda üç öğretmenimizi ve 10 öğrencimizi kaybettik. Döneminizde mesleki eğitim merkezlerinde (MESEM) 19 öğrencimizi kaybettik” dedi. Okulların yalnızca kamera ve kapıyla denetlendiğinde sorunun çözülmeyeceğini vurguladı ve okulların ideolojik kuşatmayla karşı karşıya olduğunu, pedagojik cinayetler işlendiğini belirtti.

Eğitim-İş Genel Başkanı Kadem Özbay'ın Açıklamaları

Özbay ayrıca, “100 çocuktan 17’sinin okul dışına itildiği görünüyor. Çocuklar geleceksizleştirildi. Eğitimin durumu bu. Bu yıl yaşadıklarımız eğitimdeki çürüme ve çöküşü çok net ortaya koydu. Okulda öğretmen ve öğrencinin öldüğü bir ülkede bu bakan karneyi değil buradan gitmeyi hak ediyor” ifadelerini kullandı.

İmza Kampanyası ve Talepler

Özbay, bakanın cumhuriyete ve Atatürk’e kötülük yaptığını, patronları ise koruduğunu vurguladı. İmza kampanyasında on binlerce imzanın bulunduğunu söyleyen Özbay, taleplerini şu sözlerle özetledi: “Çocuğunu gönderdiğin özel okulda ne varsa devlet okulunda da onu istiyoruz. Kapıda güvenlik, okul içinde revir ve rehber öğretmen istiyoruz.”