Edirnespor’da 10 Futbolcuya Hak Mahrumiyeti Cezası ve Kulübün Yanıtı
Edirnespor, TFF 3. Lig 1. Grup’ta mücadele ederken bahis soruşturması sonucunda 10 futbolcusuna hak mahrumiyeti cezası verilmesinin ardından transfer çalışmalarına başladı.
Edirnespor Başkanı Onur Yaren Ayaydın, kulüp binasında düzenlediği basın toplantısında soruşturmanın Türk futbolu adına önemli bir adım olduğunu belirtti. Ayaydın, 10 futbolcunun çeşitli sürelerde ceza aldığını söyleyerek, “Biz buna birinci furyayız diyoruz çünkü bunun ikinci furyası da olacak. En az ceza alan oyuncumuz 3 ay. 9 ile 12 ay arasında ceza alanlar da var, bu nedenle kadromuz ciddi anlamda daraldı.” dedi.
Liglere verilen aranın sona erdiğini ve hafta sonu Polatlı 1926 SK ile evlerinde karşılaşacaklarını ifade eden Ayaydın, taraftar desteğinin önemini vurguladı. Futbolcuların arkasında olduklarını belirten başkan, “Birçok sorunla uğraşırken kadro eksikliği işleri daha da zorlaştırdı. Kamuoyunda futbolcuların sanki şike yapmış gibi ceza aldıkları algısı oluştu. Ben tek tek maçlarını inceledim, kesinlikle böyle bir durum söz konusu değil.” ifadelerini kullandı.
Ayaydın, oyuncuların kendi maçları dışında milli maç, Şampiyonlar Ligi ya da derbi gibi karşılaşmalara 20, 50, 100 lira gibi küçük kuponlarla bahis yaptıklarını söyledi ve Federasyonun uygulamasının doğru olduğunu belirtti: “Eğer şike varsa, futbolcusundan başkanına kadar herkes cezasını çekmelidir.”
Soruşturmanın sezon ortasında olmasının kulübü olumsuz etkilediğini dile getiren Ayaydın, eksilen kadronun güçlendirilmesi için transfer çalışmalarına başladıklarını bildirdi.
Edirnespor Teknik Sorumlusu Ümit Tütünci ile Sportif Direktör Ahmet Erginler de yapılan açıklamalarda taraftar desteğinin önemini vurgulayarak camiaya birlik çağrısı yaptı.

