Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

İnşaat İşçileri Haklarını İçin Sütunlukta

İnşaat işçilerinin haklarını savunan kapsamlı, ayrıntılı ve bilgilendirici bir içerik; güvenlik, adil ücret ve çalışma şartları odaklı rehber niteliğinde.

Bu haberin fotoğrafı yok

Hatay’da Şantiye Krizi

6 Şubat depremlerinin ardından yeniden inşa çalışmaları yürütülen Hatay’da kent, dev bir şantiyeye dönüştü. Bölgede 80 binden fazla inşaat işçisi çalışıyor.

Defne, Çekmece Mahallesi’nde bulunan TOKİ konutlarını yapan ana firma Aydın Grup ile taşeron NMO Elektrik arasında çalışan İranlı işçilerin iki aydır ücret alamadığı iddia edildi. İşçiler, ücretler için şantiyedeki NMO Elektrik ve Aydın Grup yetkilileriyle görüştüklerinde şiddete maruz kaldıklarını öne sürdü.

“Paramızı Vermiyorlar, Bizi Dövüyorlar” başlığıyla aktarılan ifadelerde bazı işçilerin kol, bacak ve kalça kırıklarını bildirdiği belirtiliyor. İddialarda şu ifadeler yer aldı: “Türkiye’de paramızı vermiyorlar, bizi dövüyorlar. İnsaniyet bu mu?”

“İşçi Yarısından Fazlası Ücretini Bekliyor” şeklinde devam eden anlatımlarda, elektrik işinde çalışan bazı işçilerin iki aydır ücretlerini alamadıkları ve hastane masrafları için paralarının olmadığını ifade ettikleri kaydedildi. İşçiler, ambulans ve hastaneye gitmek için gerekli olan maddi imkanı bulamadıklarını belirtti.

“Biz Kimsed Darp Etmedik” diyen NMO Elektrik yetkilisi ise bu iddiaları “asılsız” olarak değerlendirirken, kendileriyle çalışan işçi sayısının binlerce olduğunu ve iddiaların kendileriyle bağlantısının olmadığını savundu. Yetkili, “NMO Elektrik yeleği giyiyorlar diye bizimle çalışmış olmuyorlar” ifadesini kullandı.

Şantiyedeki gerginlik ve ücret sorunlarıyla ilgili taraflardan resmi açıklamaların sürdüğü belirtildi.