Kor Mor gaz sahasına yönelik saldırı sonrası geniş çaplı elektrik kesintileri yaşandı
Geçtiğimiz günlerde Kuzey Irak’ın en büyük gaz sahalarından biri olan Kor Mor doğal gaz sahası hedef alınarak drone saldırısı gerçekleştirildi. Saldırının ardından bölgede birçok enerji santraline gaz akışı sağlanamadı ve geniş çaplı elektrik kesintileri meydana geldi. Bölge yönetimi saldırıyı terör saldırısı olarak niteledi; saldırıyı henüz hiçbir örgüt üstlenmedi ve hangi örgüt tarafından gerçekleştirildiğine dair resmi bir açıklama yapılmadı.

Bölge yönetiminin ABD’den talebi
Saldırının ardından bölge yönetimi, gaz sahalarının güvenliğinin sağlanması için ABD’den hava savunma sistemi talep etti. ABD’den bu talebe yönelik henüz net bir yanıt gelmedi.

Trump’ın açıklamaları
ABD Başkanı, Beyaz Saray’daki kabine toplantısının ardından muhabirlerin sorularını yanıtladı. Rudaw muhabiri, bölge yönetiminin istediği hava savunma sistemlerine ilişkin şu soruyu yöneltti: “Amerikan gaz şirketlerinin de yatırımcısı olduğu Kürdistan Bölgesi’nin en büyük gaz sahasına saldırıldı. Kürdistan Bölgesi Başbakanı, sivil altyapıyı ve oradaki Amerikan yatırımlarını korumak için ABD’den hava savunma sistemi talep etti. Bu desteği vermeye hazır mısınız?”
Trump muhabirin sorusuna “Buna bakacağım” şeklinde yanıt verdi ve saldırıyı duyduğunu, şu anda daha fazla detay öğrendiğini söyledi. Önceliklerinden biri olmadığını belirtti ancak konunun önemli olduğunu, çünkü insanların öldüğünü vurguladı.
Trump’ın bölge ve İran vurgusu
Trump, Irak’ın şu an ABD’ye göre eskisinden çok farklı olduğunu ifade etti. İran’ın nükleer kapasitesine yönelik yapılan müdahalelerin bölgedeki dengeleri değiştirdiğini savundu. İran’ın eskiden Ortadoğu’nun güçlü aktörlerinden olduğunu, ancak artık eski gücünde olmadığını öne sürdü. Irak’ın İran tarafından taciz edildiğini ve geçmişte İran’a karşı sert adımlar atıldığını belirtti.
Trump, İran’a karşı yürütülen operasyonların etkili olduğunu iddia ederek, hedeflerin vurulduğunu ve İran gücünün zayıflatıldığını dile getirdi. Irak’ın artık ABD ile daha dostane ilişkiler içinde olduğunu söyledi ve Başbakan’ın kendisini Nobel Ödülü’ne aday gösterdiğini aktararak bunun büyük bir onur olduğunu belirtti. Ayrıca Irak’ın bu hale gelmesinin, İran’ın nükleer kapasitesinin zayıflatılmasından sonra gerçekleştiğini ifade etti.

