Büyükçekmece’de 10 Kasım Anma Programı
İstanbul Büyükçekmece’de 10 Kasım programı kapsamında düzenlenen ilk tören, Büyükçekmece Kaymakamlık önündeki Atatürk Anıtı’nda gerçekleştirildi. Törende saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasının ardından Büyükçekmece Kaymakamı Ali İkram Tuna, Büyükçekmece Belediye Başkan Vekili Hakan Çebi ve Garnizon Komutanı Albay Ümit Genez tarafından Atatürk Anıtı’na çelenk takdim edildi.
Törenin ardından Şehit Münir Alkan Fen Lisesi’nde Atatürk Resim Sergisi ve anma etkinlikleri düzenlendi. Atatürk’ün Selanik’te doğduğu evin birebir ölçülerinde inşa edilen Atatürk Devrimleri Müzesi önünde vatandaşların yoğun katılımıyla gerçekleşen anma programında duygu dolu anlar yaşandı.
Atatürk Sevgisi Miniklerin Sesinde Yankılandı
Büyükçekmece Belediyesi tarafından Ulu Önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ü anmak üzere düzenlenen program, şiir dinletileriyle başlayarak Atatürk’e duyulan sevgi ve özlemi yüreklerde hissettirdi. Ardından sahneye çıkan halk dansları ekibi, zeybek gösterisiyle yiğitlik ve kahramanlık ruhunu sahneye taşıdı.
Çiğdem Güven şefliğinde sahne alan Büyükçekmece Belediyesi Çocuk Korosu, saat 09:05’te (9’u 5 geçe) tişörtlerini giymiş ve ellerinde Türk bayraklarıyla Atatürk’ün sevdiği şarkıları seslendirerek izleyicilere unutulmaz anlar yaşattı.
Anma Etkinliklerinde Okunan Mektup
Anma etkinliklerinde, 4 Haziran 2025 tarihinden bu yana tutuklu bulunan Hasan Akgün’ün kaleme aldığı mektup okundu. Akgün mektubunda, özetle şu ifadelere yer verdi:
“BUGÜN YAS TUTMUYORUZ. BUGÜN ATATÜRK’Ü ANLIYOR, CUMHURİYET’E OLAN BAĞLILIĞIMIZI YENİDEN VE YÜKSEK SESLE İLAN EDİYORUZ”
Ve nihayetinde bir Devlet Kurucusu. Cumhuriyet onun bize bıraktığı en büyük emanettir. Bu emanet; sadece bir yönetim biçimi değildir. Bu emanet; özgür yurttaş olmanın, eşitliğin, aklın ve bilimin yol göstericiliğinde bağımsız yaşama iradesinin adıdır. Ve biz, bu emanete ölümüne sahip çıkanların yolundayız. Bugün yas tutmuyoruz. Bugün Atatürk’ü anlıyor, Cumhuriyet’e olan bağlılığımızı yeniden ve yüksek sesle ilan ediyoruz.
Atatürk’ün yolu bizlere şunu söyler: ‘Karanlığa boyun eğme, ışığı kendin yak.’ Ve biz o ışığı, Bilimde yakacağız. Demokraside yakacağız. Cumhuriyetin geleceğinde yakacağız. Atatürk’ün fikirleri, devrimleri ve ışığı, ilelebet yolumuzu aydınlatmaya devam edecek. Onun gösterdiği hedef, bu milletin en büyük rehberidir. Sevgi, saygı ve sonsuz minnetle. Ruhu şad mekanı cennet olsun. Aziz hatırası önünde saygıyla eğiliyoruz.

