Hatay Defne’de Mobil Beton Santralı Tartışması
6 Şubat depreminin ardından hayatın tam anlamıyla normale dönmediği deprem bölgesi Hatay’da yeni bir tartışma ortaya çıktı. Birgün’den Deniz Güngör’ün haberine göre, Defne ilçesindeki en kalabalık okul bölgesine mobil beton santralı kuruldu.
Alptem Zemin İnşaat ve Mühendislik firmasına ait santralin, Sümerler Mahallesi’nde yer alan Necmi Asfuroğlu Anadolu Lisesi’nin tam karşısına kurulduğu öğrenildi. Bölgeden alınan bilgilere göre, aynı alanda anaokulu, ilkokul, ortaokul ve birçok lise bulunuyor.
ŞEHİRDE RANT ÖN PLANDA
Antakya Çevre Koruma Derneği (AÇKD) Başkanı Nilgün Karasu, ilgili kişilerle görüştüklerini ancak kendilerine “bu mobil santralin bölgede 3-4 gün kurulu kalacağını, süreli izin alındığını” söylediklerini, buna rağmen oyalandıklarını belirtti. Karasu, “‘Bugün kalkacak, şu gün gidecek’ sözleriyle oyalandık. Depremin ilk gününden bugüne kadar şehirde rant ön planda. Rant dışında her şey ikinci planda. Neden şehir ve halk sağlığının hiçbir önemi yok anlamıyoruz” ifadelerini kullandı.
Karasu, bölgede oluşabilecek toz ve gürültünün vatandaşları olumsuz etkileyebileceğini vurgulayarak şunları söyledi: “O bölgede her yaştan çocuğun gittiği yaklaşık 9-10 tane okul var. Biliyoruz ki beton santralı dediğimiz şeyin temeli gürültüdür. Ayrıca o bölgeden çıkacak olan çimento tozu ciddi hastalıklara yol açabilir. Çocuklar teneffüste o tozlu havayı soluyacaklar. 3-4 solukla o ciğerleri çimento tozu dolacak. Sadece bir şirket birkaç kuruş daha fazla kazansın diye oraya o santral kuruluyor.”
ŞİRKETİN KARI ÖĞRENCİLERİN SAĞLIĞINDAN ÖNEMLİ DEĞİL
Eğitim Sen Hatay Şube Başkanı Özgür Tıraş da konuyla ilgili yaptığı açıklamada mobil beton santralının öğrencilerin ve yurttaşların sağlığını olumsuz etkileyeceğini belirtti. Tıraş, “Kentimiz adeta şantiyeye çevrildi ve bu nedenle yeteri kadar tozlu. Ancak biz daha fazla toz solumak istemiyoruz. Yetkililerden bu mobil beton santralının kaldırılmasını talep ediyoruz. Hiçbir şirketin kârı öğrencilerimizin ve yurttaşlarımızın sağlığından önemli değildir.” dedi.

