Yozgat Belediye Meclisi Toplantısından Önemli Kararlar
Yozgat Belediye Meclisi, Eylül ayı olağan toplantısının ikinci oturumunda şebeke suyu ve okul servis ücretlerine zam kararı aldı. Bu karar, artan maliyetler ve kuraklık etkileri nedeniyle alındı.
Belediye Başkanı Kazım Arslan, toplantıda şebeke suyunun maliyetinin 60 lira olduğunu ve 12 liradan satıldığını belirterek, elektrik fiyatlarındaki sürekli artışa dikkat çekti. “Biz her ay ÇEDAŞ’a 6-7 milyon lira faiz ödemesi yaparken yatırım için aynı miktarda bütçe ayırmakta zorlanıyoruz” dedi.
Arslan, su tahsilat oranının yüzde 96 seviyesinde olduğunu ve kayıp-kaçaklarla mücadele edildiğini ifade etti. Yeni su kaynakları için çalışmaların devam ettiğini, ancak kuraklığın yol açtığı sıkıntıların etkili olduğunu vurguladı.
Karar uyarınca, bir ton suyun fiyatı 12 liradan 15 lira 60 kuruşa yükseltildi. Ayrıca, 0-13 ton arası tüketimi kapsayan 1. kademe sınırı 0-15 tona çıkarıldı.
Aynı toplantıda okul servis ücretlerine yüzde 33 zam yapıldı. Yeni tarifeye göre, sabah-akşam tek servis ücreti 1500 liradan 2000 liraya, sabah-öğle-akşam yemekli servis 2250 liradan 3000 liraya ve okul öncesi, ana sınıfı ile Kur’an kursları servis ücretleri 2250 liradan 3000 liraya çıkarıldı.

