Balıkesir depremini değerlendiren Prof. Dr. Naci Görür, İstanbul depremi konusundaki öngörü ve açıklamalarını eleştirel bir dille paylaştı. Balıkesir Sındırgı’da 6.1 büyüklüğündeki deprem sonrası, İstanbul’a ilişkin söylemlerin yanlış yönlendirdiğini savundu.
Görür’ün sözleri şu şekilde:
- “İstanbul daha tehlikeli oldu.”
- “6.2 büyüklüğündeki İstanbul depremi, Kumburgaz fayının batı ucunun yalnızca çok az bir kısmının kırılması ve adalar fayını da kapsayacak şekilde körfeze doğru ilerleyen alanın kırılmaması gerçeğini göz ardı ediyor.”
- “Halka ‘İstanbul’da deprem bitti’ yönünde yönlendirme yapıldı; bu bir tahmaşa oldu.”
- “Dolayısıyla İstanbul’un daha tehlikeli bir konuma geldiği düşünülüyor.”
- “Bu fayların kırılmasıyla birlikte 7’nin üzerinde bir deprem olacağı kesin görünüyor.”
Görür, mevcut fay hatlarının kırılması koşullarında risklerin artacağını ve kamuoyunun yanlış yönlendirilmemesi gerektiğini vurguluyor.

