Tokat Milletvekili Kadim Durmaz, yaptığı açıklamada nisan ayında yaşanan zirai don felaketinin Tokat’tan Isparta’ya, Kayseri’den Bursa’ya kadar birçok üretim bölgesinde ciddi kayıplara neden olduğunu belirtti. Durmaz, özellikle meyve üreticilerinin büyük zarar gördüğünü ve aradan aylar geçmesine rağmen mağduriyetlerin giderilmediğini vurguladı.
Kayısı, elma, kiraz, vişne, erik, şeftali, üzüm, fındık ve ceviz gibi pek çok ürünün zarar gördüğünü dile getiren Durmaz, üreticilerin bu süreçte maliyetlerini karşılamasının neredeyse imkansız hale geldiğini ifade etti. Ürününü kaybeden çiftçilerin hem Bağ-Kur primlerini hem de elektrik, mazot ve gübre giderlerini ödemekte zorlandığını söyledi.
Üreticinin Ayakta Kalması İçin Acil Destek Çağrısı
Durmaz, mevcut ödemelerin ancak maliyetin üçte birini karşılayabildiğini ve bunun çiftçilik yapmayı sürdürülemez hale getirdiğini belirtti. Bu nedenle, devletin 2025 yılına ait Tarım Bağ-Kur primlerini üstlenmesi gerektiğini ifade etti. Bu uygulamanın hem üreticiye nefes aldıracağını hem de tarımsal sürekliliği sağlayacağını dile getirdi.
Durmaz’a göre bu destek yalnızca ekonomik bir önlem değil, aynı zamanda ülkenin gıda güvenliği açısından stratejik bir zorunluluk. Birçok köyde tarlasına gidemeyen, borç altında ezilen üreticilerin yeniden üretime dönebilmesi için devletin güçlü bir şekilde devreye girmesi gerektiğini söyledi.
“Çiftçiye Sahip Çıkmak, Geleceğe Sahip Çıkmaktır”
CHP’li Durmaz, devletin üreticisinin yanında olduğunu göstermesinin önemine dikkat çekerek, bugün çiftçiye destek olmanın yarın sofradaki ekmeğe ve ülkenin geleceğine sahip çıkmak anlamına geldiğini vurguladı. Cumhuriyet Halk Partisi olarak her zaman emeğin, üreticinin ve köylünün yanında olduklarını sözlerine ekledi.

