Hatay’da Pamuk Hasadı Başladı
Hatay genelinde bu yıl yaklaşık 290 bin dekarda ekimi yapılan pamuktan 140 bin ton rekolte beklendiği belirtildi. Kentte sezonun ilk hasadı gerçekleştirildi ve üreticilere yönelik destek ödemesi tutarı açıklandı.
Kentte bu yıl bin 530 üreticiye Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından 153 ton pamuk tohumu dağıtıldı. Dağıtılan tohumların 190 dekarlık bir alanda ürün verdiği ifade edildi.
Pamuk üreticilerinin dekara 1098 TL destek ödemesi alacağı duyuruldu. Bu destek uygulamasıyla üreticilerin maliyetlerinin hafifletilmesi hedefleniyor.
Hatay Valisi Mustafa Masatlı, Demirköprü Mahallesi’nde yapılan hasat çalışmalarına katılarak incelemelerde bulundu. Masatlı, Hatay’ın pamuk üretiminde Türkiye’de dördüncü sırada olduğunu belirtti.
Masatlı, "Hatay genelinde ise Amik Ovası’ndan Samandağ’a kadar toplam 290 bin dekar alanda pamuk ekimi gerçekleştirildi. İnşallah bu yıl yaklaşık 140 bin ton civarında rekolte bekliyoruz. Pamuk, bizim için yalnızca tarladaki bir ürün değil; aynı zamanda emek, birlik ve beraberliğin simgesidir" ifadelerini kullandı.

