Gençlerbirliği’nde Osman Sungur’un istifasının ardından genel kurula gidilmeden, yönetim kurulu kararıyla Mehmet Kaya’nın başkanlığa seçilmesi, kulüp üyeleri arasında tepkilere yol açtı. Üyeler, yeni başkanın genel kurulda belirlenmesi gerektiğini savunarak imza kampanyası başlattı.
Çukurambar’daki konteyner ofiste noter huzurunda imza veren delegeler, seçim kararı alınması için çalışmalara başladı. Ayrıca başka bölümlerde bulunan noterlerden de imza toplanarak kulübe iletilebiliyor. Sungur’un istifası sonrası olağanüstü genel kurul yapılmamasına tepki gösteren yedek yönetim kurulu üyesi Hakan Kaynar ile eski asbaşkanlardan Mehmet Soylu da kampanyaya destek verdi.
Hakan Kaynar’dan Meşruiyet Vurgusu
Çukurambar’a gelerek imza atan Hakan Kaynar, yaptığı açıklamada 14 Haziran’da yapılan genel kurulda Osman Sungur’un başkanlığa seçildiğini hatırlattı. Kaynar, genel kurulun belirlediği iradeye rağmen yeni başkanın kurul kararıyla seçilmesinin meşruiyet sorununa yol açtığını belirtti. İstifa gerekçesini şu sözlerle anlattı:
“Genel kurul üyeleri Osman Sungur’u yeniden başkan seçmişti. Ancak onun istifasıyla üyelerin iradesi ortadan kalktı. Bu nedenle meşruiyetini kaybetmiş bir yönetimde yer almak istemedim.”
Kaynar, kulüplerde muhalefet veya iktidar gibi kavramların olmaması gerektiğini vurgulayarak amacın Gençlerbirliği’nin teamüllerine uygun bir yönetim yapısının sürdürülmesi olduğunu söyledi. Tüzük gereği üyelerin beşte birinin imza toplaması halinde genel kurula gidilmesinin zorunlu olduğunu da sözlerine ekledi.
Mevcut yönetimin genel kuruldan yetki almadığını dile getiren Kaynar, “Camianın bir kısmının bu yanlış kararı düzeltmek için bir imza süreci başlattığına” dikkat çekti. Taraftarların da sürece destek verdiğini belirten Kaynar, sürecin 90 dakikalık bir maç gibi umutla ve inançla sürdüğünü ifade etti.
Delegelerden Katılım Çağrısı
Genel kurul üyeleri, tüm Ankara ve Gençlerbirliği camiasını imza kampanyasına destek vermeye çağırdı. Kaynar, delege sayısının yaklaşık 2 bin 500 olduğunu ve yeni üyeliklerin süreci etkilememesi gerektiğini belirtti.
“Yeni üye kayıtlarıyla sayıyı değiştirmeye çalışacaklarını düşünmüyorum. Önemli olan mevcut üyelerin iradesidir,” dedi.
Mehmet Soylu’nun Açıklamaları
Gençlerbirliği’nin eski asbaşkanlarından Mehmet Soylu da yönetimin seçimli olağanüstü genel kurul kararı alması gerektiğini dile getirdi. Soylu, geçmiş dönemlerde istifalar sonrası her zaman genel kurula gidildiğini hatırlattı.
“Kulübümüzde teamüller her zaman bu yöndeydi. Delegelerin talebi de bu. Yeni yönetimin genel kurul kararıyla seçilmesi gerekir,” ifadelerini kullandı.
Soylu, kısa süre önce kulübe üye olan kişilerin yönetimde yer almasının ve başkanlık kararının oldubittiye getirilmesinin doğru olmadığını söyledi. Ayrıca, kulübün kültürünü bilmeden karar alınmasına karşı olduklarını belirtti.
Genel Kurul Süreci ve Olası Adımlar
Soylu, Osman Sungur’un istifa etmeden önce yerine yeni başkan seçileceğini öğrendiklerini belirtti ve yapılan görüşmelerde yalnızca genel kurulla yeni yönetimin belirlenmesi gerektiğini savunduklarını söyledi. Yönetimin bu çağrıya uymadığını, bunun üzerine imza kampanyasına başlandığını aktardı.
İmza sayısının hızla arttığını belirten Soylu, şu ifadeleri kullandı: “Şu ana kadar 150 imzayı geçtik, gün sonunda 200 civarına ulaşmasını bekliyoruz. Gereken 500 imzaya ulaşacağımızdan eminiz.” Ayrıca eğer yönetim seçim kararı almazsa, tüzüğe göre kayyum atanabileceğini de hatırlattı.
Sonuç olarak, Gençlerbirliği camiası, kulübün tüzüğüne ve 102 yıllık geleneklerine uygun biçimde hareket edilmesi gerektiği konusunda birleşmiş durumda.

