Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

ABD’li bir firma daha Türkiye ile sondaja başlıyor! Bakan duyurdu

TPAO ve Chevron arasında ortak petrol ve doğalgaz arama görüşmeleri

TPAO ve Chevron arasında ortak petrol ve doğalgaz arama görüşmeleri şubatta İstanbul’da

Türkiye Petrolleri Anonim Ortaklığı (TPAO), ABD’li enerji şirketi Chevron ile dünya genelinde ortak petrol ve doğal gaz arama faaliyetleri için müzakere yürütüyor. Görüşmelerin odağında sismik araştırmalar ve sondaj operasyonları bulunuyor.

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Türkiye’nin enerji stratejisine dair şubat ayı ve 2026 yılı hedeflerini açıkladı. Bayraktar, ABD’li enerji devleriyle yapılan ortaklıklar kapsamında Exxon ile imzalanan anlaşmaya benzer bir anlaşmanın Chevron ile yapılacağını bildirdi.

TPAO ve Chevron arasında ortak petrol ve doğalgaz arama görüşmeleri şubatta İstanbul'da

Chevron, Bloomberg’e dün yaptığı açıklamada ticari konularda yorum yapmadığını belirtirken, Türkiye Enerji Bakanlığı ve TPAO da konuya ilişkin resmi bir açıklama yapmadı. TPAO halihazırda Karadeniz, Irak, Rusya ve Somali’de faaliyet gösteriyor; kurum daha önce Chevron’un İsrail ve Kıbrıs sularındaki sahalarda sondaj çalışmaları yürüttüğünü kaydetti.

Bayraktar’ın A Haber yayınında verdiği bilgiye göre anlaşmanın imzalanması şubat ayında İstanbul’da planlanıyor. Anlaşma kapsamında Akdeniz ve Karadeniz’in yanı sıra dünyanın farklı coğrafyalarında ortak arama faaliyetleri yürütülecek.

Bayraktar, Yıldırım Derin Deniz Sondaj Gemisi’nin bu hafta sonu Karadeniz’e geçeceğini; Çağrı Bey gemisinin ise şubat ayında Somali’ye hareket edeceğini bildirdi.

Doğal gaz tüketim desteğinde düzenleme: Ortalama tüketimin üzerindekiler destek dışı

Halkı doğrudan etkileyecek en kritik düzenlemenin doğal gaz tüketim desteğinde yapılacak değişiklik olduğu belirtildi. 2025’te elektrikte uygulanan model doğal gaza da taşınıyor. Buna göre ortalama tüketimin (örneğin İstanbul için ocak ayında 180 metreküp) üzerinde tüketenler destek kapsamı dışında bırakılacak.

Doğal gaz tüketim desteğinde düzenleme: Ortalama tüketimin üzerindekiler destek dışı

2026 yılı için enerji desteklerine toplam 400 milyar lira kaynak ayrıldığı bilgisini veren Bakan Bayraktar, şubat ayı için herhangi bir fiyat artışı planlanmadığını ifade etti.