Mansur Yavaş Mamak Metrosu Şantiyesini Ziyaret Etti
Ankara Büyükşehir Belediye (ABB) Başkanı Mansur Yavaş, Mamak metrosu şantiyesinde yürütülen çalışmaları yerinde inceledi ve yetkililerden bilgi aldı. Ziyaret programına ABB Etüt ve Projeler Dairesi Başkanlığı Raylı Sistemler Şube Müdürlüğü ziyaretiyle başlayan Yavaş’a, Mamak Belediye Başkanı Veli Gündüz Şahin eşlik etti.
Yetkililer, Yavaş ve Şahin’e projenin güncel durumuna ilişkin slayt sunumu yaptı. Sunumda, 5 istasyonun fiilen yapımına başlandığı vurgulandı ve proje takvimi değerlendirildi.
Proje Takvimi ve Başlangıç Tarihi
Çalışmaların 16 Temmuz 2025 tarihinde başladığı hatırlatıldı. Projenin 14 Ocak 2029’da tamamlanmasının beklendiği bildirildi. Bilgilendirmenin ardından Yavaş, ziyaret için ayarlanan belediye otobüsüne binerek basın mensupları ile şantiye alanına geçti.
Projenin Tamamlanma Tarihi Hakkında Açıklama
Yavaş, projenin bitim tarihiyle ilgili, “Seçimden önceye çekeriz inşallah” ifadesini kullandı.
NATO Zirvesi ve Ankara’nın Tanıtımı
Yavaş, NATO Zirvesi’ne de değinerek zirvenin Ankara’nın tanıtımı açısından olumlu olduğunu belirtti.
Parti Değiştiren Belediye Başkanlarına İlişkin Açıklama
CHP’den istifa ederek AKP’ye katılan bazı belediye başkanlarına ilişkin soru üzerine Yavaş şunları söyledi: “Eğer bu seçmen başka bir partiden belediye başkanı seçmek isteseydi seçerdi zaten. Onların kendi tercihi, kendi seçmenlerine hesabını verirler. Bizim bu anlamda bir kaybımız yok.”

