İstanbul Emniyeti: 44 Şüpheli Gözaltında
İstanbul merkezli üç ilde düzenlenen operasyonlarda, kurşunlama, gasp, tehdit ve şantaj suçlarını gerçekleştirdikleri iddia edilen suç örgütü üyeleri hakkında işlem yapıldı. İstanbul Emniyet Müdürlüğü Asayiş Şube Müdürlüğü’nün yürüttüğü çalışmalarda toplam 44 şüpheli gözaltına alındı.
Operasyonlar İstanbul, Edirne ve Kütahya illerinde eş zamanlı gerçekleştirildi. Şüphelilerin üzerlerinde ve saklandıkları adreslerde yapılan aramalarda 11 tabanca, 101 adet mermi, 2 adet kask ve 2 adet kar maskesi ele geçirildi. Ele geçirilen silah ve deliller, Gayrettepe’deki Asayiş Şube Müdürlüğü’nde sergilendi.
Asayiş Şube Müdürlüğü ve Gasp Büro Amirliğinde işlemleri tamamlanan şüpheliler adliyeye sevk edildi. İşlemler sonucunda 35 kişi tutuklanarak cezaevine gönderildi; 7 kişi adli kontrol şartıyla serbest bırakıldı ve bir şüpheli ise savcılık sorgusunun ardından serbest bırakıldı.
İstanbul Emniyet Müdürü Selami Yıldız, Gayrettepe’de Asayiş Şube Müdürlüğü’nde operasyonlarda ele geçirilen suç materyallerini inceledi. Yıldız, “Suç çetelerine yönelik İstanbul’da ve İstanbul merkezli Kütahya ve Edirne illerinde yapılan operasyonlar sonucunda 44 şüpheli gözaltına alınmıştır. Bunlardan 35’i tutuklanmıştır. Operasyonlar kapsamında 11 adet silah, çok sayıda fişek, kask ve kar maskesi ele geçirilmiştir. Eski ya da yeni nesil fark etmeksizin suç çeteleriyle mücadelemizi kararlılıkla sürdürmekteyiz. Hedefimiz belli ve nettir. Huzurlu ve güvenli bir İstanbul; bunun için kararlıyız” ifadelerini kullandı.
