Öğretmenleri Tarkan’ı anlattı: O zamandan belliydİ…

Tarkan’ın Karamürsel Lisesi Yıllarına Dair Öğretmen Anıları Megastar Tarkan’ın öğrencilik yıllarını geçirdiği Karamürsel Lisesi’ndeki öğretmenleri, bugün Karamürsel Alp Anadolu Lisesi adıyla eğitim veren aynı binada bir araya gelerek anılarını paylaştı. Bir kısmı emekli olan öğretmenler, eski fotoğraflara bakarak duygulu anlar yaşadı. Tarkan’ın henüz ünlü olmadığı dönemde Öğretmenler Günü için okulun kantininde verdiği mini konserdeki ve […]

Tarkan’ın Karamürsel Lisesi Yıllarına Dair Öğretmen Anıları

Megastar Tarkan’ın öğrencilik yıllarını geçirdiği Karamürsel Lisesi’ndeki öğretmenleri, bugün Karamürsel Alp Anadolu Lisesi adıyla eğitim veren aynı binada bir araya gelerek anılarını paylaştı. Bir kısmı emekli olan öğretmenler, eski fotoğraflara bakarak duygulu anlar yaşadı. Tarkan’ın henüz ünlü olmadığı dönemde Öğretmenler Günü için okulun kantininde verdiği mini konserdeki ve arkadaşlarıyla okul bahçesindeki fotoğrafların da gün yüzüne çıktığı buluşmada öğretmenler, Tarkan’ın öğrencilik yıllarındaki sakin kişiliği ve güçlü sesinden bahsetti.

“SESSİZ VE SAKİN BİR ÖĞRENCİYDİ”
Türk dili ve edebiyatı öğretmeni Aydan Ergenç, Tarkan hakkında şunları söyledi: “Almanya’dan gelmişti. Çok saygılı, sessiz ve sakin bir öğrenciydi. Birkaç defa sınıfta sevdiğim şarkıları söylemesini istedim. Öylece sınıf ortamında arkadaşlarıyla dinledik. Ayrıca bir Öğretmenler Günü etkinliğimiz oldu. O dönemde okul müdürümüz Süleyman Kurşun’du. Kantinde kutlama oldu. Kendisi organını getirdi, hem çaldı hem söyledi. Çok güzel ve keyifli bir gündü. Bizim için güzel anılardan biriydi. Fotoğrafımız da var, o anı simgeleyen. O sakinliği ve tevazusu bugün de devam ediyor. Kimseyle polemiğe girmez, çizgisini hiç bozmaz.” Ergenç sözlerine devam etti: “Türk sanat müziğini harika yorumlardı.

O zamandan belliydi bu yolda ilerleyeceği. Biz hep Türk sanat müziği olarak bekledik ama farklı kulvarda yürüdü.

Bence güzel şeylere layık, bulunduğu yeri de hak ediyor. Kendi sesiyle, kendi emeğiyle geldi. Sesi çok güzel ama ben ondan yine Türk sanat müziği dinlemekten büyük keyif alırım. Öyle bir öğrencimin olması gurur verici.”

“ÖZEL EMEK SARF EDİYORDU”
Emekli matematik öğretmeni Hasan Cıngır, Tarkan’ın gayreti hakkında şunları aktardı: “Almanya’dan geldiğini çok iyi hatırlıyorum.

Babasının burada bir dükkanı vardı. Babası daha sonra kanserden vefat etti. Kız kardeşi de benim öğrencimdi. Bir gün İstanbul’a giderken otobüste karşılaştık; lise sondaydı galiba. ‘Oğlum ne işin var burada?’ dedim. ‘Hocam Üsküdar Musiki Cemiyeti’nde hafta sonu kurslara gidiyorum’ dedi. Kendini yetiştirmek için özel emek sarf ediyordu. Okuldaki özel günlerde, gecelerde çok güzel şarkılar söylerdi. Kendisini iyi yetiştirdi. Türk sanat müziğini çok iyi icra ederdi.

Bülent Ersoy gibi güçlü okurdu. Müzik piyasası onu pop müziğe yönlendirdi ama altyapısı çok sağlamdı.” Emekli din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmeni Cavit Koçak ise şunları söyledi: “Tarkan sakin bir öğrenciydi. Kimseyi rahatsız edecek davranışı olmazdı. Hem öğrenci hem öğretmen açısından uyumlu bir öğrenciydi. Notları ortalama seviyedeydi. Almanya’ya gidip gelmişti, biraz adaptasyon sıkıntısı vardı sanırım.

Özel günlerde şarkı söylerdi. Öğretmenler Günü’nde öğretmenlere şarkı söylerdi. O zamanlar daha çok sanat müziği söylerdi.”

“ÇOK GÜZEL EL YAZISI VARDI”
Emekli din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmeni Lokman Açar, Tarkan’ı ortaokul yıllarında tanıdığını anlattı: “Almanya’dan geldiğini duymuştum ve öğrencilerim güzel sesi olduğunu ifade ettiler. Arada bir derslerde bize şarkı söylerdi ve dinlerdik. Yeteneği vardı. Gelecek vadeden biriydi.”Açar, sınav kâğıtlarına dair gözlemlerini de paylaştı: “Sınav yaptığımız zaman onun kağıdını okurken zevk duyardım.

Çok güzel el yazısı vardı. Bu da ayrı bir yetenektir. Kelime-i Tevhid, kitabımızda küçük bir yazıydı. Onu resim kartonuna el yazısıyla büyütüp bana hediye etmişti. Arkası da imzalıydı fakat depremde kaybettim.”

Exit mobile version