Nihat Zeybekçi’den Emeklilik Yaşı Açıklaması

AK Parti Yöneticisinden Emeklilik Yaşı Çıkışı AK Parti iktidarının yürürlüğe koyduğu düzenlemelerle birlikte emeklilik yaşı kademeli olarak yükseltilirken, mevcut sisteme göre önümüzdeki yıllarda çok sayıda vatandaş 65 yaş üzerinde emeklilik hakkı kazanabilecek. Ancak bu düzenlemelerin yetersiz olduğunu savunan AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Nihat Zeybekçi, Türkiye’de emeklilik yaşının artırılması gerektiğini dile getirdi. ‘Gelecek Nesillere İhanet’ […]

AK Parti Yöneticisinden Emeklilik Yaşı Çıkışı

AK Parti iktidarının yürürlüğe koyduğu düzenlemelerle birlikte emeklilik yaşı kademeli olarak yükseltilirken, mevcut sisteme göre önümüzdeki yıllarda çok sayıda vatandaş 65 yaş üzerinde emeklilik hakkı kazanabilecek. Ancak bu düzenlemelerin yetersiz olduğunu savunan AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Nihat Zeybekçi, Türkiye’de emeklilik yaşının artırılması gerektiğini dile getirdi.

‘Gelecek Nesillere İhanet’ olarak nitelendirdiği mevcut duruma dikkat çeken Zeybekçi, Ekonomim gazetesine verdiği röportajda emeklilik sistemine ilişkin şu ifadeleri kullandı:

“Emeklilik yaşı çok düşük. Bu konuda, gelecek nesillere ‘ihanet’ denebilecek kadar iddialı bir söz söyleyebiliriz. Emeklilik yaşıyla ilgili bir düzenleme orada yok. Ama yapılmalı mı? Evet, kesinlikle yapılmalı. Ve bir daha dokunulmamalı. Siyaset ne zaman aciz ve kabiliyetsiz hale geldiğinde bizim oraların tabiriyle ‘Yörük, sürüsünden adak vermeye başlamamalı.’ İlk dokunduğumuz yer burası olmamalı. Bizim bazı şeyleri milli mutabakatla, her şeyi bir kenara bırakarak Anayasa’ya koymamız lazım. Bunları koyduğunuz zaman bir daha emeklilik yaşına gelip de dokunan olmaz.”

Tepki Gören Emlak Vergisi Düzenlemesi

Nihat Zeybekçi ayrıca, son günlerde kamuoyunda eleştiri konusu haline gelen emlak vergisi ve rayiç bedel artışlarına ilişkin de değerlendirmelerde bulundu. Zeybekçi, Meclis’e kısa sürede yeni bir düzenleme getirileceğini ve fahiş artışların engelleneceğini belirtti.

Yürürlükteki uygulamanın birçok vatandaşı mağdur ettiğini vurgulayan Zeybekçi, konuya ilişkin olarak şunları söyledi:

“Son derece yanlış bir şey. O konuda biz Ekonomi İşleri Başkanlığı olarak çalıştık ve bunu MYK’da Cumhurbaşkanımıza ve MYK üyelerimize arz ettik. Cumhurbaşkanımızın çok net talimatları oldu: Böyle bir şey olamaz. Çalışma devam ediyor. Yasayla düzenleme getirilecek. Belediyelerin, yerel yönetimlerin bu konuyla ilgili düzenleme yapma imkânları olmalı. Çünkü 5 yıl boyunca yeniden değerleme oranının yarısı kadar artırarak geliyor. Beşinci yılın sonunda bırakmamak lazım bunu. Her yıl sağlıklı bir şekilde bu değerlenir. Bazı yerlerde biliyorsunuz ki emlak fiyatları bir sebepten dolayı o 3 yıl boyunca belki 15 kat, hatta 20 kat artıyor. Düzenleme çok hızlı bir şekilde Meclis gündemine gelecek. Bizim hassasiyetleri Meclis’e belirtmemiz, söylememiz gerekiyor, Meclis grubumuz bu konuda net bir çalışma ortaya koyacaktır.”

Exit mobile version