Asgari ücrette kritik gün: İşçisiz belirlenecek

Ankara’da Asgari Ücret Tespit Komisyonu Toplantısı Başladı Milyonlarca çalışanın kaderini belirleyecek Asgari Ücret Tespit Komisyonu toplantısı, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’nda başladı. Yılın ilk toplantısına kısa bir süre kala başkentte trafik hızlandı. Toplantı saati olan 14.00 öncesinde, işçi tarafını temsil eden Türkiye İşçi Sendikaları Konfederasyonu (TÜRK-İŞ) heyeti bakanlık binasına giriş yaptı. BAKAN IŞIKHAN’A MEKTUP SUNULDU […]

Ankara’da Asgari Ücret Tespit Komisyonu Toplantısı Başladı

Milyonlarca çalışanın kaderini belirleyecek Asgari Ücret Tespit Komisyonu toplantısı, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’nda başladı. Yılın ilk toplantısına kısa bir süre kala başkentte trafik hızlandı. Toplantı saati olan 14.00 öncesinde, işçi tarafını temsil eden Türkiye İşçi Sendikaları Konfederasyonu (TÜRK-İŞ) heyeti bakanlık binasına giriş yaptı.

BAKAN IŞIKHAN’A MEKTUP SUNULDU

TÜRK-İŞ Genel Başkan Yardımcısı Ramazan Ağar liderliğindeki heyet, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan’a iletilmek üzere bir mektup sundu. 7 milyon asgari ücretli ve dolaylı olarak tüm çalışanları yakından ilgilendiren asgari ücret zam pazarlığı bugün başladı. İşçi, işveren ve hükümet temsilcilerini bir araya getiren Asgari Ücret Tespit Komisyonu için gözler Ankara’da.

TÜRK-İŞ’E DAVET GÖNDERİLDİ AMA…

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’nın ev sahipliğinde gerçekleşecek toplantı için saatler 14.00’ü gösterdiğinde taraflar masadaki yerini alacak. Bakanlık, işçi tarafını temsilen TÜRK-İŞ’e, işveren tarafını temsilen ise Türkiye İşveren Sendikaları Konfederasyonu’na (TİSK) davet gönderdi. Toplantının komisyonun yeni üye yapısıyla gerçekleştirilmesi bekleniyor.

TÜRK-İŞ, masada 5 hükümet temsilcisi, 5 işveren temsilcisi ve 5 işçi temsilcisinin olduğu yapılan düzenlemeyi eleştirdi; yapının adil olmadığını belirterek masada yer almayacağını bildirmişti. İktidar kanadı tek temsilci bulunduracağını açıklamış, TÜRK-İŞ ise bu değişikliğin Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan tarafından resmi olarak bildirilmesini talep etmişti. Taraflara resmi bildirim geçen hafta yapıldı; ancak davette TÜRK-İŞ’in talebinin yer alıp almadığı bilinmiyor. Bu nedenle işçi tarafını temsilen TÜRK-İŞ’in toplantıda bulunup bulunmayacağı merak konusuydu.

MASA İŞÇİSİZ TOPLANIYOR

TÜRK-İŞ mektubu sunduktan sonra Bakanlık önünde açıklama yaptı. Türk-İş Genel Başkan Yardımcısı Ramazan Ağar şu değerlendirmelerde bulundu:

Ayrıntılar gelmeye devam ediyor; toplantı sonuçları ve tarafların açıklamaları takip ediliyor.

Exit mobile version