Ankara Tabip Odası: NATO Zirvesi için uzatılan muayene süreleri nitelikli sağlık hizmetinin mümkün olduğunu gösterdi

Ankara Tabip Odası’ndan NATO Zirvesi Nedeniyle Yapılan Sağlık Düzenlemelerine İlişkin Açıklama Ankara Tabip Odası Asistan Hekim Komisyonu, 7-8 Temmuz tarihlerinde gerçekleştirilecek NATO Zirvesi nedeniyle Ankara’daki sağlık kurumlarında yapılan düzenlemelere ilişkin bir açıklama yaptı. Komisyon, bu düzenlemelerin poliklinik randevu sayılarının azaltılması ve muayene sürelerinin uzatılmasının, nitelikli sağlık hizmeti için gerekli koşulların sağlanmasının mümkün olduğunu gösterdiğini belirtti. […]

Ankara Tabip Odası’ndan NATO Zirvesi Nedeniyle Yapılan Sağlık Düzenlemelerine İlişkin Açıklama

Ankara Tabip Odası Asistan Hekim Komisyonu, 7-8 Temmuz tarihlerinde gerçekleştirilecek NATO Zirvesi nedeniyle Ankara’daki sağlık kurumlarında yapılan düzenlemelere ilişkin bir açıklama yaptı. Komisyon, bu düzenlemelerin poliklinik randevu sayılarının azaltılması ve muayene sürelerinin uzatılmasının, nitelikli sağlık hizmeti için gerekli koşulların sağlanmasının mümkün olduğunu gösterdiğini belirtti.

Açıklamada, söz konusu tarihlerde kamu hizmetlerinde çeşitli düzenlemeler yapıldığı ve bu kapsamda sağlık kurumlarında poliklinik randevu sayılarının azaltıldığı, muayene sürelerinin uzatıldığı ifade edildi. Bir süredir Şehir Hastaneleri’nde 3 dakikada bir muayene uygulaması sürdüğünün vurgulandığı açıklamada, 6-8 Temmuz tarihleri için MHRS randevu sayılarının 43’ten 21’e düşürüldüğü ve randevu sürelerinin 20 dakikaya çıkarıldığına dikkat çekildi.

Komisyon, bu uygulamanın önemli bir gerçeği bir kez daha ortaya koyduğunu; NATO zirvesi günlerinde polikliniklerde muayene sürelerinin 20 dakikaya çıkarılmasının, sağlık hizmetinin bu şekilde planlanması hâlinde hasta yoğunluğunun azaltılabildiğini gösterdiğini ifade etti.

“HEKİMLER YILDA 1 MİLYAR MUAYENE YÜKÜ ALTINDA EZİLMEKTEDİR”

Açıklamada ayrıca, ülkemizde hekimlerin yılda 1 milyar muayene yükü altında ezildiği belirtildi. Kamu sağlık kurumlarında hekimlerin birkaç dakikaya sıkıştırılmış muayene süreleriyle çalışmak zorunda bırakıldığı, bu durumun hem yurttaşların nitelikli sağlık hizmeti almasını hem de sağlık çalışanlarının insani koşullarda çalışmasını engellediği vurgulandı.

Yıllardır hekimler, bilim insanları ve sağlık emek/meslek örgütleri tarafından hastaya yeterli süre ayrılması gerektiği, 5 dakikada hasta bakılamayacağı, bu yoğunluğun tükenmişliğe yol açacağı ve sağlıkta şiddeti artırabileceği yönünde uyarılar yapıldığı hatırlatıldı. Ancak AKP hükümetleri ve Sağlık Bakanlığı’nın bu uyarıları dikkate almak yerine, özelleştirilen sağlık sisteminde kâr hırsıyla sağlık talebini kışkırtmaya devam ettiği belirtildi.

Bugün tanık olunan düzenlemenin, nitelikli sağlık hizmeti için gerekli koşulların sağlanmasının mümkün olduğunu gösterdiği; fakat bu düzenlemelerin toplumun daha iyi sağlık hizmeti alması veya sağlık emekçilerinin insani koşullarda çalışması için değil, farklı siyasi kaygılar için hayata geçirildiğinin altı çizildi.

Ankara Tabip Odası açıklamasında son olarak şu vurguda bulundu: Hastalara yeterli süre ayrılması, bilimsel ve nitelikli sağlık hizmetinin temel koşuludur. Bu koşulun, birçok ülkede darbelerin hamisi ve mimarı konumundaki NATO’nun ülkemizin bağımsızlığının pazarlanacağı bir toplantı için değil; toplumun tamamı için, yılın her günü sağlanması gerektiği belirtildi.

Exit mobile version