İran Devrim Muhafızları ile ABD Arasındaki Sirik Saldırısı ve Bölgesel Gelişmeler
İran Devrim Muhafızları Ordusu, ABD’nin ülkenin güneyindeki Sirik kentine düzenlediği saldırılara ilişkin yazılı bir açıklama yayımladı. Açıklamada, ABD’nin Hürmüz Boğazı‘nda yetkisiz bir rota izleyen gemiye İran tarafından müdahale edildiği bahanesiyle İran kıyılarına hava saldırısı düzenlediği ve bu hareketin Lübnan’da İsrail’in ateşkesi ihlal etmesine benzer şekilde bölgedeki ateşkes düzenlemelerini zedelediği ifade edildi.
DEVRİM MUHAFIZLARI’NDAN AÇIKLAMA
Devrim Muhafızları Ordusu Deniz Kuvvetleri tarafından yapılan açıklamada, “İran Devrim Muhafızları Ordusu Deniz Kuvvetleri, ABD ordusunun İran kıyılarına düzenlediği hava saldırısına karşılık, ABD terörist ordusunun bölgedeki konuşlanma noktalarını vurdu.” ifadelerine yer verildi.
MUTABAKAT ZAPTI’NIN 5. MADDESİNE ATIF
Açıklamada ayrıca, ABD ile varılan Mutabakat Zaptı’nın 5. maddesine göre Hürmüz Boğazı’ndaki trafiğin İran tarafından kontrol edileceğine dair düzenlemeler bulunduğu, ancak ABD’nin “çeşitli tarafları kışkırtarak mutabakattaki bu maddeyi ihlal etmeye çalıştığı” savunuldu. Devrim Muhafızları, “Buna gerekli yanıt verilmiştir ve bu durum devam edecektir. Tekrarlanan bir saldırganlık durumunda cevabımız bundan daha kapsamlı olacaktır.” şeklinde uyarıda bulundu.
ABD SALDIRIYI ÜSTLENDİ
İran basını, Sirik kentinde patlama seslerinin duyulmasının ardından şehirdeki iskelenin saldırıya uğradığını bildirdi. ABD Merkez Kuvvetler Komutanlığı (CENTCOM) ise Hürmüz Boğazı’nda bir konteyner gemisine yapılan saldırıya karşılık İran kıyısındaki hedeflere hava saldırısı düzenlendiğini açıkladı.
NE OLMUŞTU?
CENTCOM, Hürmüz Boğazı’nda bir konteyner gemisine yapılan saldırıya misilleme olarak İran kıyısındaki hedeflere yönelik saldırı düzenlendiğini duyurdu. İran Meclisi Ulusal Güvenlik ve Dış Politika Komisyonu Başkanı İbrahim Azizi, ABD’nin saldırısını “ateşkesi ihlal” olarak nitelendirerek, “Başarısız ABD Başkanı, müzakere ilkelerine bağlılığı olmadığını gösterdi” açıklamasını yaptı. İran devlet televizyonu ise Sirik kentinde bir iletişim kulesi yakınında iki füzenin isabet ettiğini bildirdi. Bu gelişmelerin ardından Devrim Muhafızları Ordusu, ABD güçlerine ait noktaları vurduğunu duyurdu.
(AA)

