Beşiktaş, Ziraat Türkiye Kupası’nda Fenerbahçe’yi 2-1 Yenerek Grup Etabına Galibiyetle Başladı
Ziraat Türkiye Kupası’nda oynanan derbide Beşiktaş, Vaclav Cerny’nin golleriyle Fenerbahçe’yi 2-1 mağlup etti. Siyah-beyazlılar bu sonuçla turnuvanın grup etabına galibiyetle başlamış oldu.
Maçın ardından maç değerlendirmesini Sports Digitale YouTube kanalında yapan yorumcu Rıdvan Dilmen, kadrolar ve maçın gidişatı hakkında şu ifadeleri kullandı:
- Kulübe değerlendirmesi: “Kulübelere baktığımızda Fenerbahçe’nin çok zayıf bir kulübesi vardı. Tek tecrübeli oyuncu Çağlar’dı; o da zaten uzun zamandır oynamıyor. Dakikalar geçtikçe bunun Beşiktaş’ın lehine olacağı belliydi. Fenerbahçe, Türkiye sınırları içerisindeki ilk mağlubiyetini almış oldu.”
- ‘Beşiktaş cezayı keser’: “Beşiktaş derbisinde bu kadar rahat hareket ederseniz Beşiktaş cezayı keser. Sıralaması beni ilgilendirmiyor. Beşiktaş takımı güçlü bir takım. Hele hele sana bir SOS vermiş; evinde 10 kişi kalmasalar maçı sürklase edeceklerdi. Camia bir moral arayışındaydı, moral arayışı için Fenerbahçe maçı bir fırsat maçıdır. Elinden ne geliyorsa oyuncular yapar ve konsantre olarak hak ettiği bir galibiyet alır. Fenerbahçe ise planlamada ve kafasındaki şeylerden hak ettiği mağlubiyeti almış olur.”
- ‘Onların Noel’i yok mu!’: “Fenerbahçe’nin Afrika kupasına giden iki oyuncusu var, Beşiktaş’ın da Ndidi ve El Bilal gitti. Peki diğer oyuncuların Noel’i yok mu? Beşiktaşlıların yok mu? Peki nerden çıktı bu Duran ve Ederson izne çıkıyor, ‘daha önce söz verdik de…’? Böyle bir şey olmamalı, burada milyonlar kazanıyor bu oyuncular. Peki diğer oyuncuların bilinç altında ‘onlar gidiyor, ben buradayım’ olur mu? Olur, hepimiz insanız sonuçta.”
- ‘Bakış açısı farklıydı’: “Özel durumu olduğu süre içerisinde her oyuncu izne çıkacak ama Asensio, Oosterwolde, Skriniar’la bu konulara girmiyorsun, iki oyuncuya ‘git’ diyorsun. Bir diğer tarafta kimseye izin vermiyor, hemen hemen tam kadro geliyor ve maçın sonuna kadar da ‘ben üç puan almaya geldim’ diyor. Fenerbahçe ve Beşiktaş’ın maça bakış açısı çok farklıydı.”
- ‘Bence gitti’: Beşiktaş’taki geleceği belirsiz olan Rafa Silva ile ilgili Dilmen, “Ben şöyle okuyorum Rafa Silva olayını. İki taraf da birbirlerine blöf yapıyor. Beşiktaş diyor ki ‘Gitsin ama 3’e 5’e bırakmayayım’. Silva da zorluyor beni ucuza verin diye, muhtemelen anlaştı bir kulüple. 15’e değil de 5-6 vereyim de gideyim diyor. Bence gitti o diye düşünüyorum. Duyum falan değil.” ifadelerini kullandı.
- ‘Musaba ile uğraşacağıma…’: Fenerbahçe’nin transfer gündemini değerlendirirken Dilmen, “Neden alacak anlamadım. Kerem, Asensio, Nene var. Fenerbahçe’nin acil ihtiyacı santrfora ihtiyacı var. Acil Veerman’a ihtiyacı var. Musaba ile uğraşacağıma çok iyi bir santrfor alırım, orta saha alırım, stoper alırım. Fenerbahçe’nin dört oyuncuya ihtiyacı var, ihtiyaç olarak ilk 4’e girmez sol ön oyuncu. Musaba’yla uğraşacağıma önce ihtiyaçlarımı karşılarım. Sol bek, sol stoper, forvet ve orta saha.”
Rıdvan Dilmen’in değerlendirmeleri, maçın kadro tercihleri, oyuncu izinleri ve transfer öncelikleri üzerinden Fenerbahçe ile Beşiktaş arasındaki farklara odaklandı ve maçın sonucunun bu farklı yaklaşımların bir sonucu olduğunu belirtti.

