Yüksel Yıldırım’dan Fenerbahçe Maçı ve Hakem Eleştirisi
Samsunspor Başkanı Yüksel Yıldırım, Ekol TV’de ligin 8. haftasında oynadıkları Fenerbahçe maçıyla ilgili çarpıcı açıklamalarda bulundu. Yıldırım, maçta yaşanan gelişmeleri, hakem yönetimini ve kulüplerle ilgili değerlendirmelerini detaylı şekilde anlattı.
Değişiklikler ve sakatlık riski
Yıldırım, Sadettin Başkan’a oyuncu değişiklikleri konusunda uyarıda bulunduğunu belirterek, “5 oyuncuyu birden çok erken değiştirdi, bir tane oyuncun sakatlansa ne yapacaksın sen?” dediğini aktardı. Konunun konuşulduğunu ve Milli Takım sırasında benzer durumların yaşandığını fakat Fenerbahçe maçında böyle bir durumun olmadığını söyledi.
Maçta 10 kişi kalma beklentisi
Soru üzerine Yıldırım, “Beklediniz mi Fenerbahçe 10 kişi kalabilir mi diye?” ifadesine, “Olsaydı, iyi olurdu. Bir ders olurdu. Bütün Türkiye bunu konuşurdu bütün gece ama olmadı, şanslı. O maçta içim yandı.” yanıtını verdi. Halil Umut Meler’i eleştirerek, “Elimizden aldı Fenerbahçe’yi. O hızla da gidiyor. Şansı iyi kullanıyor Fenerbahçe.” değerlendirmesinde bulundu.
Ofsayt ve iptal edilen gol
Yıldırım, iptal edilen golün tartışıldığını belirterek, “Bütün gece televizyonlarda tartışıldı. Birçoğu Fenerbahçe yanlısı medya olduğu için herkes ofsayt dedi ama buz gibi golümüz ofsayt diye iptal edildi. Ama dik duran eski hakemlerin hepsi gol dedi.” dedi. Ayrıca Galatasaray’ın Kocaelispor maçına atıfta bulunup, Samsunspor maçında söz konusu duruma benzer bir olay olmadığını vurguladı.
Penaltı iddiası ve maç sonrası açıklamalar
Yıldırım, “Skriniar’ın koluna vurdu, penaltı verilmedi.” ifadelerini kullandı. Maçtan sonra Sadettin Saran’ın “Çok iyi maç yönetti” açıklamasına değinerek, “Fenerbahçe için çok iyi maç yönetti, bizim için kesinlikle çok kötü maç yönetti.” diye konuştu. Maç sonrası Sadettin Saran ile maç bitiminde konuştuklarını ve “dostluk kazandı” dediklerini aktardı.
Fenerbahçe’ye yakışmadı
Yıldırım, Mourinho ile ilgili görüşünü aktarırken, “Mourinho geldiğinde kimse bir şey diyemedi. Kariyeri vardı ama başarılı olamadı. Gönderilişi de biraz kötü oldu, yakışmadı Fenerbahçe’ye. Özel uçakla, helikopterle gel, tarifeli uçakla git. Bu da olmadı. Bunlar çok önemli.” ifadelerini kullandı.
Ali Koç değerlendirmesi
Ali Koç hakkında konuşan Yıldırım, Ali Koç’un ardından yaşananları takip etmesi gerektiğini belirtti: “Benden öncesi nasıldı, benim dönemim nasıldı, kendisinden sonrası nasıl. Buradan ders çıkarır.” Ali Koç’u akıllı ve eğitimli bulduğunu, ancak çevresine yanlış insanların girdiğini ve Başkan’ın yerinde olmak istemeyeceğini söyledi. Ayrıca, Fenerbahçe şampiyon olduğunda Ali Başkan’ın da şampiyon olacağını ve Sadettin Saran’ın şampiyon yapması halinde inanılmaz bir dönemin başlayacağını ekledi. İlk maçlarının Samsunspor ile olduğunu hatırlattı.
Tedesco ve çalışma tarzı
Yıldırım, Tedesco hakkında, Türkiye’ye gelen Alman hocaların çoğunun başarılı olduğunu, Tedesco için ise zaman gerektiğini söyledi. Tedesco’nun çok çalışkan ve genç bir teknik direktör olduğunu belirterek, “Maçı sahanın kenarında oynuyor, yaşıyor. Bu insanlar çalışınca başarılı olur ama Samsunspor’a gelse kesin başarılı olur.” değerlendirmesini yaptı. Fenerbahçe ve Galatasaray bağlamında halkın başarılı hoca istediğini dile getirdi.
Beşiktaş sözleri
Beşiktaş ile ilgili olarak Yıldırım, Orkun ve Rafa’nın durumunun Samsunspor açısından belirleyici olmadığını ifade etti. “Onların olduğu ama Beşiktaş’ın yenildiği maçlar var. Beşiktaş, yenilmez bir takım değil; bir Galatasaray, bir Fenerbahçe değil. Defalarca yenildiler. Beşiktaş, bize eş bir rakip.” sözleriyle görüşünü aktardı.

