Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Genel Başkan Yardımcısı Zeliha Aksaz Şahbaz, yaptığı açıklamada, Ayşe Barım’ın 12 yıl önceki Gezi Parkı eylemleriyle ilişkilendirilerek yeniden tutuklanmasının hukuksuz ve siyasi bir intikam eylemi olduğunu vurguladı. Şahbaz, kapatılmış bir dosya üzerinden toplumun sindirilmek istendiğini belirtti.
Şahbaz’ın ifadesine göre, Barım’a yöneltilen “Türkiye Cumhuriyeti Hükümetini ortadan kaldırmaya teşebbüs” suçlaması hiçbir somut delile dayanmıyor ve bu nedenle davanın adalet ilkeleriyle bağdaşmadığını söyledi. “Bu süreç tamamen bir cadı avına dönüşmüştür” ifadeleriyle mevcut durumun siyasi yönüne dikkat çekti.
Cezaevinde Yıpratıcı Sağlık Sorunları
Barım’ın cezaevinde geçirdiği 248 gün içinde ciddi sağlık sorunları yaşadığını belirten Şahbaz, bu sürede beyin anevrizması, kalp rahatsızlıkları ve 30 kilo kaybı gibi ciddi sağlık riskleriyle mücadele ettiğini aktardı. İstanbul 26. Ağır Ceza Mahkemesi’nin bu tabloyu göz önüne alarak ev hapsi şartıyla tahliye kararı verdiğini, ancak savcılığın itirazı sonucu kararın bir gün içinde geri alındığını hatırlattı.

Şahbaz, Barım’ın hastanede fenalaşmasına rağmen yeniden cezaevine gönderilmesinin insan onuruna aykırı olduğunu belirterek, bu uygulamayı ağır bir hak ihlali ve adaletin siyasallaşmasının örneği olarak nitelendirdi.
“Adalet Siyasete Kurban Edilemez”
Şahbaz açıklamasında, “Ayşe Barım’ın sağlık sorunlarına rağmen tutuklu kalması hem Anayasa’ya hem de Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi’ne açıkça aykırıdır” diyerek yargının bağımsızlığının zedelendiğini ifade etti. Cezaevinde bulunan hasta tutukluların da acilen serbest bırakılması gerektiğini belirtti.
CHP olarak adalet ve insan hakları mücadelesini sürdüreceklerini dile getiren Şahbaz, “Sessiz kalan herkes bu zulmün ortağıdır. Biz susmayacağız, adaletin sesi olmaya devam edeceğiz.” sözleriyle çağrısını tamamladı.

